top of page

To God Through Next Gen


Pada awalnya, saya menyertai Next Gen dengan hati yang agak berat dan penuh dengan beban dalam fikiran. Namun, Haleluya! selepas sahaja 11 hari telah berlalu menyertai Next Gen, saya mendapati bahawa semua pergumulan saya telah menjadi terurus. Meskipun pergumulan saya tidak seratus peratus hilang, tapi dengan adanya pertolongan Tuhan (ini saya mengimani), saya sudah melepasi fasa dimana saya masih melihat pergumulan-pergumulan tersebut seolah-olahnya mustahil untuk diatasi.


I’ve came into a huge realisation where tiada masa lain yang dapat digunakan dengan lebih indah berbanding dengan spending time with God sama ada secara peribadi ataupun melalui persekutuan dengan orang-orang percaya yang lain.


Saya didorong untuk bersungguh-sungguh dalam berdoa kepada Tuhan, dan saya sendiri pernah merasakan bagaimana Tuhan menjawab doa-doa saya. Saya juga berasa sangat diberkati dengan setiap peserta Next Gen yang saya juga percaya bahawa mereka juga telah diguna pakai oleh Tuhan sesuai dengan kehendakNya sendiri.


Secara peribadi, saya merasai bahawa Next Gen merupakan satu titik permulaan ke arah next level bagi kehidupan saya sebagai anak Tuhan dan saya sangat bersyukur kepada Tuhan atas kesempatan ini. Tuhan kita amat luar biasa.


-Vanie-

Recent Posts

See All

Comentários


bottom of page